Hoppa till huvudinnehåll
Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används enligt vår cookie-policy.
  • Utbildning
    • Högskolepedagogiska kurser
      • Kurser hösten 2020
        • Lärarrollen i högre utbildning
        • Teaching and learning in higher education
        • Teaching and learning in higher education - blended course
        • Course design in higher education
        • Course design in higher education - blended course
        • Doctoral supervision
        • Open Networked Learning
        • The Good Lecture
      • Kurser våren 2021
        • Forskarhandledning
        • Teaching and learning in higher education - blended course
        • Studierektor - med fokus på högskolepedagogik och ledarskap
        • Kursansvar i högre utbildning
        • Att handleda uppsatser
        • Teaching portfolio
        • Open Networked Learning
        • Den goda föreläsningen
    • Kursverkstad
      • Aktuella kursverkstäder
    • Öppen resurs: Developing as an academic teacher
    • Kontaktpersoner vid fakulteterna
  • Forskning
    • Villkor för lärande och handledning i forskarutbildningen
    • Högskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskap
    • Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighet
  • Resurser
    • Undervisa online (CoVid-19 akutberedskap)
    • Drop-in workshop: undervisa/mötas via Zoom
    • Drop-in workshop: interaktiv undervisning i Zoom
    • LU Zoom
      • Information om Zooms kapacitet - och en del tips
      • Jämförelseöversikt digitala mötesverktyg
      • Kom igång med Zoom
      • Tips för bättre kvalitet i digitala möten
      • Mera Zoom
      • Inspelning och integritet i Zoom
    • UDL - universal design for learning
      • Resurser kring UDL
      • Tillgänglighet
    • Videostudion
      • Workshoppar Video
    • LU Play
    • LUVIT
    • Öppna digitala lärresurser
    • Akademiskt skrivande
    • Litteraturtips
  • Pedagogisk utveckling
    • PedsamIT
    • Publikationer
    • Pedagogisk meritering
    • Konferenser
      • Lund University's Teaching and Learning Conference 2019
      • Forskning om högre utbildning
      • Utvecklingskonferens 17
        • Material till seminarier
        • Ray Land's keynote
        • Torbjörn von Schantz inledning
        • Torgny Roxå: Tala om undervisning - skapa världen genom lärande
        • Jubileumssessionen
      • Utvecklingskonferens 15
      • EQ11 och vidare
      • Utvecklingskonferens 13
      • Jämställdhetskonferens 2012: Forskarutbildning på lika villkor
        • Om konferensen
        • Keynotes
        • Program
      • Utvecklingskonferens 11
      • Utvecklingskonferens 09
    • Tidskriften Högre utbildning
    • Internationella nätverk
    • Rapporter
  • Nyheter
  • Kontakt
    • Personal
    • Hitta till oss
  • Om oss
    • Tillgänglighetsredogörelse
  • Bibliotek
  • För HT-anställda
  • Lyssna
Lunds universitet
|
Humanistiska och teologiska fakulteterna
  • Bibliotek
  • För HT-anställda
  • English
  • Lyssna

Sök

Lyssna

English
Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling
Humanistiska och Teologiska fakulteterna
lunds universitets logotyp
  • Utbildning
    Högskolepedagogiska kurser Kursverkstad Öppen resurs: Developing as an academic teacher Kontaktpersoner vid fakulteterna
  • Forskning
    Villkor för lärande och handledning i forskarutbildningen Högskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskap Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighet
  • Resurser
    Undervisa online (CoVid-19 akutberedskap) Drop-in workshop: undervisa/mötas via Zoom Drop-in workshop: interaktiv undervisning i Zoom LU Zoom UDL - universal design for learning Videostudion LU Play LUVIT Öppna digitala lärresurser Akademiskt skrivande Litteraturtips
  • Pedagogisk utveckling
    PedsamIT Publikationer Pedagogisk meritering Konferenser Tidskriften Högre utbildning Internationella nätverk Rapporter
  • Nyheter
  • Kontakt
    Personal Hitta till oss
  • Om oss
    Tillgänglighetsredogörelse
  • Utbildning
    • Högskolepedagogiska kurser
      • Kurser hösten 2020
        • Lärarrollen i högre utbildning
        • Teaching and learning in higher education
        • Teaching and learning in higher education - blended course
        • Course design in higher education
        • Course design in higher education - blended course
        • Doctoral supervision
        • Open Networked Learning
        • The Good Lecture
      • Kurser våren 2021
        • Forskarhandledning
        • Teaching and learning in higher education - blended course
        • Studierektor - med fokus på högskolepedagogik och ledarskap
        • Kursansvar i högre utbildning
        • Att handleda uppsatser
        • Teaching portfolio
        • Open Networked Learning
        • Den goda föreläsningen
    • Kursverkstad
      • Aktuella kursverkstäder
    • Öppen resurs: Developing as an academic teacher
    • Kontaktpersoner vid fakulteterna
  • Forskning
    • Villkor för lärande och handledning i forskarutbildningen
    • Högskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskap
    • Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighet
  • Resurser
    • Undervisa online (CoVid-19 akutberedskap)
    • Drop-in workshop: undervisa/mötas via Zoom
    • Drop-in workshop: interaktiv undervisning i Zoom
    • LU Zoom
      • Information om Zooms kapacitet - och en del tips
      • Jämförelseöversikt digitala mötesverktyg
      • Kom igång med Zoom
      • Tips för bättre kvalitet i digitala möten
      • Mera Zoom
      • Inspelning och integritet i Zoom
    • UDL - universal design for learning
      • Resurser kring UDL
      • Tillgänglighet
    • Videostudion
      • Workshoppar Video
    • LU Play
    • LUVIT
    • Öppna digitala lärresurser
    • Akademiskt skrivande
    • Litteraturtips
  • Pedagogisk utveckling
    • PedsamIT
    • Publikationer
    • Pedagogisk meritering
    • Konferenser
      • Lund University's Teaching and Learning Conference 2019
      • Forskning om högre utbildning
      • Utvecklingskonferens 17
        • Material till seminarier
        • Ray Land's keynote
        • Torbjörn von Schantz inledning
        • Torgny Roxå: Tala om undervisning - skapa världen genom lärande
        • Jubileumssessionen
      • Utvecklingskonferens 15
      • EQ11 och vidare
      • Utvecklingskonferens 13
      • Jämställdhetskonferens 2012: Forskarutbildning på lika villkor
        • Om konferensen
        • Keynotes
        • Program
      • Utvecklingskonferens 11
      • Utvecklingskonferens 09
    • Tidskriften Högre utbildning
    • Internationella nätverk
    • Rapporter
  • Nyheter
  • Kontakt
    • Personal
    • Hitta till oss
  • Om oss
    • Tillgänglighetsredogörelse
Utbildning
Forskning
Resurser
Pedagogisk utveckling
Nyheter
Kontakt
Om oss
Mer
  1. Start
  2. Pedagogisk utveckling
  3. Konferenser
  4. Utvecklingskonferens 17
  • PedsamIT
  • Publikationer
  • Pedagogisk meritering
  • Konferenser
    • Lund University's Teaching and Learning Conference 2019
    • Forskning om högre utbildning
    • Utvecklingskonferens 17
      • Material till seminarier
      • Ray Land's keynote
      • Torbjörn von Schantz inledning
      • Torgny Roxå: Tala om undervisning - skapa världen genom lärande
      • Jubileumssessionen
    • Utvecklingskonferens 15
    • EQ11 och vidare
    • Utvecklingskonferens 13
    • Jämställdhetskonferens 2012: Forskarutbildning på lika villkor
      • Om konferensen
      • Keynotes
      • Program
    • Utvecklingskonferens 11
    • Utvecklingskonferens 09
  • Tidskriften Högre utbildning
  • Internationella nätverk
  • Rapporter

Utvecklingskonferens 17

Program med abstracts finns här.

Proceedings från konferensen finns här.

Kontaktperson: Johanna Bergqvist Rydén

Sidansvarig: ingrid.bosseldaluvet.luse | 2019-01-24
Humanistiska och teologiska fakulteterna
  • Ledning och organisation
  • HT-biblioteken
  • IT-enheten
  • Humanistlaboratoriet
  • Folklivsarkivet med Skånes musiksamlingar
  • Lund University Press
Institutioner
  • Institutionen för arkeologi och antikens historia
  • Filosofiska institutionen
  • Historiska institutionen
  • Institutionen för kommunikation och medier (KOM)
  • Institutionen för kulturvetenskaper
  • Språk- och litteraturcentrum (SOL)
  • Centrum för teologi och religionsvetenskap (CTR)
  • Institutionen för utbildningsvetenskap
humanistiska och teologiska fakulteternas logotyp

Kontakta oss

Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling
MNO-huset, Sölvegatan 16, Lund
Box 117
221 00 LUND
+46 46 222 39 00

Genvägar

Om webbplatsen och cookiesTillgänglighetsredogörelse

Samarbeten och nätverk

leru logou21 logo