Hoppa till huvudinnehåll

Användning av cookies

Lunds universitet använder cookies för att se till att webbplatsen fungerar korrekt och för att förbättra din upplevelse.

Läs mer i vår cookiepolicy

  • Utbildning
    • Högskolepedagogiska kurser
      • Kurser våren 2024
        • Lärarrollen i högre utbildning
        • Teaching and learning in higher education – online
        • Teaching and learning in higher education – blended course
        • Kursansvar i högre utbildning
        • Course design in higher education, blended
        • Forskarhandledning
        • Lärarrollen – utökad kurs
        • Teaching and learning, Extension
        • Studierektor med fokus på högskolepedagogik och ledarskap
        • Teaching Portfolio
        • Projektkurs - Pedagogisk utveckling i högre utbildning
        • Project Course – Higher Education Development
        • Integrating Sustainability Competencies in Curriculum (ISCC)
        • Högskoledidaktik för hållbarhet
        • Open Networked Learning
        • The Good Lecture
      • Kurser hösten 2023
        • Lärarrollen i högre utbildning
        • Teaching and learning in higher education - online
        • Teaching and learning in higher education - blended course
        • Teaching and Learning – Extension
        • Course design in higher education – blended course
        • Att handleda uppsatser
        • Doctoral Supervision
        • Open Networked Learning
        • The Good Lecture
    • Öppen resurs: Developing as an academic teacher
    • Kontaktpersoner vid fakulteterna
  • Forskning
    • Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighet
    • Diskurser om akademiska lärare och högre utbildning
    • Högskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskap
    • Villkor för lärande och handledning i forskarutbildningen
    • Forskarskolan SPETS
  • Resurser
    • Undervisning för Hållbarhet
      • Om undervisning för hållbarhet
      • Genomskap för praktik
    • LU Zoom
    • OBS: videostudion är tillfälligt stängd pga sjukdom.
      • Workshoppar Video
    • Akademiskt skrivande
    • Litteraturtips
  • Pedagogisk utveckling
    • Publikationer
    • Pedagogisk meritering
    • Seminarier
      • Teaching for Sustainability
      • Sustainable Teaching & Learning in Higher Education
      • Seminarieserie om digitalisering
        • Seminarium 1: Digitalization of education - what is it all about
        • Seminarium 2: A critical look at the promises of digitalized education
        • Seminarium 3: Digital technologies: Governing or serving educational practice?
        • Seminarium 4: “I’m a Google teacher”
        • Seminarium 5: Critical platform infrastructures for public education
      • The international classroom
        • The international student
        • Language and communication
        • Insiders and outsiders in the classroom
      • Creative learning with cultural collections and objects
      • Seminarium om betydelsen av relationer
    • Konferenser
      • Lund University's Teaching and Learning Conference 2022
      • Lund University's Teaching and Learning Conference 2019
      • Forskning om högre utbildning
      • Utvecklingskonferens 17
        • Material till seminarier
        • Ray Land's keynote
        • Torbjörn von Schantz inledning
        • Torgny Roxå: Tala om undervisning - skapa världen genom lärande
        • Jubileumssessionen
      • Utvecklingskonferens 15
      • EQ11 och vidare
      • Utvecklingskonferens 13
      • Jämställdhetskonferens 2012: Forskarutbildning på lika villkor
        • Om konferensen
        • Keynotes
        • Program
      • Utvecklingskonferens 11
      • Utvecklingskonferens 09
    • Tidskriften Högre utbildning
    • Internationella nätverk
  • Nyheter
  • Kontakt
    • Personal
    • Hitta till oss
  • Om oss
  • Bibliotek
  • För HT-anställda
  • Lyssna
Lunds universitet
|
Humanistiska och teologiska fakulteterna
  • Bibliotek
  • För HT-anställda
    English
  • Lyssna
lunds universitets logotyp
Sök
Lyssna
  • English
  • Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling
    Humanistiska och Teologiska fakulteterna
    lunds universitets logotyp
    • Utbildning
      Högskolepedagogiska kurserÖppen resurs: Developing as an academic teacherKontaktpersoner vid fakulteterna
    • Forskning
      Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighetDiskurser om akademiska lärare och högre utbildningHögskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskapVillkor för lärande och handledning i forskarutbildningenForskarskolan SPETS
    • Resurser
      Undervisning för HållbarhetLU ZoomOBS: videostudion är tillfälligt stängd pga sjukdom.Akademiskt skrivandeLitteraturtips
    • Pedagogisk utveckling
      PublikationerPedagogisk meriteringSeminarierKonferenserTidskriften Högre utbildningInternationella nätverk
    • Nyheter
    • Kontakt
      PersonalHitta till oss
    • Om oss
    • Utbildning
      • Högskolepedagogiska kurser
        • Kurser våren 2024
          • Lärarrollen i högre utbildning
          • Teaching and learning in higher education – online
          • Teaching and learning in higher education – blended course
          • Kursansvar i högre utbildning
          • Course design in higher education, blended
          • Forskarhandledning
          • Lärarrollen – utökad kurs
          • Teaching and learning, Extension
          • Studierektor med fokus på högskolepedagogik och ledarskap
          • Teaching Portfolio
          • Projektkurs - Pedagogisk utveckling i högre utbildning
          • Project Course – Higher Education Development
          • Integrating Sustainability Competencies in Curriculum (ISCC)
          • Högskoledidaktik för hållbarhet
          • Open Networked Learning
          • The Good Lecture
        • Kurser hösten 2023
          • Lärarrollen i högre utbildning
          • Teaching and learning in higher education - online
          • Teaching and learning in higher education - blended course
          • Teaching and Learning – Extension
          • Course design in higher education – blended course
          • Att handleda uppsatser
          • Doctoral Supervision
          • Open Networked Learning
          • The Good Lecture
      • Öppen resurs: Developing as an academic teacher
      • Kontaktpersoner vid fakulteterna
    • Forskning
      • Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighet
      • Diskurser om akademiska lärare och högre utbildning
      • Högskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskap
      • Villkor för lärande och handledning i forskarutbildningen
      • Forskarskolan SPETS
    • Resurser
      • Undervisning för Hållbarhet
        • Om undervisning för hållbarhet
        • Genomskap för praktik
      • LU Zoom
      • OBS: videostudion är tillfälligt stängd pga sjukdom.
        • Workshoppar Video
      • Akademiskt skrivande
      • Litteraturtips
    • Pedagogisk utveckling
      • Publikationer
      • Pedagogisk meritering
      • Seminarier
        • Teaching for Sustainability
        • Sustainable Teaching & Learning in Higher Education
        • Seminarieserie om digitalisering
          • Seminarium 1: Digitalization of education - what is it all about
          • Seminarium 2: A critical look at the promises of digitalized education
          • Seminarium 3: Digital technologies: Governing or serving educational practice?
          • Seminarium 4: “I’m a Google teacher”
          • Seminarium 5: Critical platform infrastructures for public education
        • The international classroom
          • The international student
          • Language and communication
          • Insiders and outsiders in the classroom
        • Creative learning with cultural collections and objects
        • Seminarium om betydelsen av relationer
      • Konferenser
        • Lund University's Teaching and Learning Conference 2022
        • Lund University's Teaching and Learning Conference 2019
        • Forskning om högre utbildning
        • Utvecklingskonferens 17
          • Material till seminarier
          • Ray Land's keynote
          • Torbjörn von Schantz inledning
          • Torgny Roxå: Tala om undervisning - skapa världen genom lärande
          • Jubileumssessionen
        • Utvecklingskonferens 15
        • EQ11 och vidare
        • Utvecklingskonferens 13
        • Jämställdhetskonferens 2012: Forskarutbildning på lika villkor
          • Om konferensen
          • Keynotes
          • Program
        • Utvecklingskonferens 11
        • Utvecklingskonferens 09
      • Tidskriften Högre utbildning
      • Internationella nätverk
    • Nyheter
    • Kontakt
      • Personal
      • Hitta till oss
    • Om oss
    Utbildning
    Forskning
    Resurser
    Pedagogisk utveckling
    Nyheter
    Kontakt
    Om oss
    1. Start
    2. Pedagogisk utveckling
    3. Publikationer
    • Publikationer
    • Pedagogisk meritering
    • Seminarier
      • Teaching for Sustainability
      • Sustainable Teaching & Learning in Higher Education
      • Seminarieserie om digitalisering
        • Seminarium 1: Digitalization of education - what is it all about
        • Seminarium 2: A critical look at the promises of digitalized education
        • Seminarium 3: Digital technologies: Governing or serving educational practice?
        • Seminarium 4: “I’m a Google teacher”
        • Seminarium 5: Critical platform infrastructures for public education
      • The international classroom
        • The international student
        • Language and communication
        • Insiders and outsiders in the classroom
      • Creative learning with cultural collections and objects
      • Seminarium om betydelsen av relationer
    • Konferenser
      • Lund University's Teaching and Learning Conference 2022
      • Lund University's Teaching and Learning Conference 2019
      • Forskning om högre utbildning
      • Utvecklingskonferens 17
        • Material till seminarier
        • Ray Land's keynote
        • Torbjörn von Schantz inledning
        • Torgny Roxå: Tala om undervisning - skapa världen genom lärande
        • Jubileumssessionen
      • Utvecklingskonferens 15
      • EQ11 och vidare
      • Utvecklingskonferens 13
      • Jämställdhetskonferens 2012: Forskarutbildning på lika villkor
        • Om konferensen
        • Keynotes
        • Program
      • Utvecklingskonferens 11
      • Utvecklingskonferens 09
    • Tidskriften Högre utbildning
    • Internationella nätverk

    Publikationer

    Övrigt (sida 1 av 1)

    • Bergqvist Rydén, J. (2022). Anonymiserade examinationer : En problematiserande forskningsöversikt. Lunds universitet, Humanistiska och teologiska fakulteterna.
      • Fulltext (PDF)
    • Larsson, M. (2015). Förutsättningar för att inrätta pedagogiska akademier vid fakulteter som idag saknar sådana. AHU, Lunds universitet.
    • Lindberg-Sand, Å., Sonesson, A., Edgren, G., Elmgren, M., Henriksson, A.-S., Jönsson, B.-A. & Edvardsson Stiwne, E. (2013). HSV underkänner bra utbildningar. Sveriges universitetslärarförbund (SULF).
      • Extern fulltext
    • Ossiannilsson, E. (2013). OER Higher Education meeting-focus on quality.
    • Ossiannilsson, E. (2012). Distance Education, Special issue on OER Volume 33, Issue 2. SVERDnytt.
      • Extern fulltext
    • Ossiannilsson, E. (2001). Continuing Education at Lund University, Sweden.
      • Fulltext (PDF)
    Sidansvarig: caroline.cabotuvet.luse | 2020-06-18
    Humanistiska och teologiska fakulteterna
    • Ledning och organisation
    • HT-biblioteken
    • IT-enheten
    • Humanistlaboratoriet
    • Folklivsarkivet med Skånes musiksamlingar
    • Lund University Press
    Institutioner
    • Institutionen för arkeologi och antikens historia
    • Filosofiska institutionen
    • Historiska institutionen
    • Institutionen för kommunikation och medier (KOM)
    • Institutionen för kulturvetenskaper
    • Språk- och litteraturcentrum (SOL)
    • Centrum för teologi och religionsvetenskap (CTR)
    • Institutionen för utbildningsvetenskap
    humanistiska och teologiska fakulteternas logotyp

    Kontakta oss

    Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling
    MNO-huset, Sölvegatan 16, Lund
    Box 117
    221 00 LUND
    +46 46 222 39 00

    Genvägar

    Om webbplatsen och cookiesTillgänglighetsredogörelse
    Samarbeten och nätverk
    leru logou21 logo