Hoppa till huvudinnehåll

Användning av cookies

Lunds universitet använder cookies för att se till att webbplatsen fungerar korrekt och för att förbättra din upplevelse.

Läs mer i vår cookiepolicy

  • Kurser
    • Introduktionskurs
    • Kursansvar i högre utbildning
    • Att handleda uppsatser
    • Bedömning och examination för lärande
    • Forskarhandledning
    • Higher Education Didactics for Sustainability
    • Integrating Sustainability Competencies in Curriculum
    • Kritisk pedagogik
    • Pedagogisk portfölj
    • Studierektor - med fokus på högskolepedagogik och ledarskap
    • Teaching & learning – extension
    • Project course in higher education
    • Den goda föreläsningen (ges av LTH)
    • Inclusive Classroom (ges av Enheten för undervisningsstöd)
    • Gender and diversity in teaching and learning (ges av S-fak)
  • Forskning
    • Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighet
    • Diskurser om akademiska lärare och högre utbildning
    • Högskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskap
    • Villkor för lärande och handledning i forskarutbildningen
    • Forskarskolan SPETS
  • Resurser
    • Undervisa om känsliga ämnen
    • Undervisning för hållbarhet
      • Om undervisning för hållbarhet
      • Praxisgemenskap - Community of Practice
      • Evenemang
        • Tidigare evenemang
          • Transformativ förändring
          • Tvärvetenskapliga uppsatser
          • Klimatångest och miljö-känslor
          • Seriösa spel
    • För lärande i en digital värld
    • Akademiskt skrivande
  • Pedagogisk utveckling
    • Stöd för utveckling
    • Developing as an academic teacher
    • Seminarier
      • Seminarie-arkiv
        • Pedagogisk inspirationsdag
        • Teaching for Sustainability
        • Sustainable Teaching & Learning in Higher Education
        • Seminarieserie om digitalisering
          • Seminarium 1: Digitalization of education - what is it all about
          • Seminarium 2: A critical look at the promises of digitalized education
          • Seminarium 3: Digital technologies: Governing or serving educational practice?
          • Seminarium 4: “I’m a Google teacher”
          • Seminarium 5: Critical platform infrastructures for public education
        • The international classroom
          • The international student
          • Language and communication
          • Insiders and outsiders in the classroom
        • Creative learning with cultural collections and objects
        • Seminarium om betydelsen av relationer
    • Pedagogisk meritering
      • Pedagogisk skicklighet
      • Möjligheter till utveckling
      • Dokumentation av pedagogisk kompetens
      • Karriärutveckling och erkännande
      • Ramverk för pedagogisk meritering
    • Tidskriften Högre utbildning
    • Internationella nätverk
  • Konferens
    • Proceedings
  • Nyheter
    • Kalendarium
  • Om oss
    • Kontakt
    • Personal
    • Hitta till oss
    • Tillgänglighetsredogörelse
  • Bibliotek
  • För HT-anställda
  • Lyssna
Lunds universitet
|
Humanistiska och teologiska fakulteterna
  • Bibliotek
  • För HT-anställda
  • English
  • Lyssna
lunds universitets logotyp
Sök
Lyssna
English
Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling
Humanistiska och Teologiska fakulteterna
lunds universitets logotyp
  • Kurser
    IntroduktionskursKursansvar i högre utbildningAtt handleda uppsatserBedömning och examination för lärandeForskarhandledningHigher Education Didactics for SustainabilityIntegrating Sustainability Competencies in CurriculumKritisk pedagogikPedagogisk portföljStudierektor - med fokus på högskolepedagogik och ledarskapTeaching & learning – extensionProject course in higher educationDen goda föreläsningen (ges av LTH)Inclusive Classroom (ges av Enheten för undervisningsstöd)Gender and diversity in teaching and learning (ges av S-fak)
  • Forskning
    Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighetDiskurser om akademiska lärare och högre utbildningHögskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskapVillkor för lärande och handledning i forskarutbildningenForskarskolan SPETS
  • Resurser
    Undervisa om känsliga ämnenUndervisning för hållbarhetFör lärande i en digital världAkademiskt skrivande
  • Pedagogisk utveckling
    Stöd för utvecklingDeveloping as an academic teacherSeminarierPedagogisk meriteringTidskriften Högre utbildningInternationella nätverk
  • Konferens
    Proceedings
  • Nyheter
    Kalendarium
  • Om oss
    KontaktPersonalHitta till ossTillgänglighetsredogörelse
  • Kurser
    • Introduktionskurs
    • Kursansvar i högre utbildning
    • Att handleda uppsatser
    • Bedömning och examination för lärande
    • Forskarhandledning
    • Higher Education Didactics for Sustainability
    • Integrating Sustainability Competencies in Curriculum
    • Kritisk pedagogik
    • Pedagogisk portfölj
    • Studierektor - med fokus på högskolepedagogik och ledarskap
    • Teaching & learning – extension
    • Project course in higher education
    • Den goda föreläsningen (ges av LTH)
    • Inclusive Classroom (ges av Enheten för undervisningsstöd)
    • Gender and diversity in teaching and learning (ges av S-fak)
  • Forskning
    • Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighet
    • Diskurser om akademiska lärare och högre utbildning
    • Högskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskap
    • Villkor för lärande och handledning i forskarutbildningen
    • Forskarskolan SPETS
  • Resurser
    • Undervisa om känsliga ämnen
    • Undervisning för hållbarhet
      • Om undervisning för hållbarhet
      • Praxisgemenskap - Community of Practice
      • Evenemang
        • Tidigare evenemang
          • Transformativ förändring
          • Tvärvetenskapliga uppsatser
          • Klimatångest och miljö-känslor
          • Seriösa spel
    • För lärande i en digital värld
    • Akademiskt skrivande
  • Pedagogisk utveckling
    • Stöd för utveckling
    • Developing as an academic teacher
    • Seminarier
      • Seminarie-arkiv
        • Pedagogisk inspirationsdag
        • Teaching for Sustainability
        • Sustainable Teaching & Learning in Higher Education
        • Seminarieserie om digitalisering
          • Seminarium 1: Digitalization of education - what is it all about
          • Seminarium 2: A critical look at the promises of digitalized education
          • Seminarium 3: Digital technologies: Governing or serving educational practice?
          • Seminarium 4: “I’m a Google teacher”
          • Seminarium 5: Critical platform infrastructures for public education
        • The international classroom
          • The international student
          • Language and communication
          • Insiders and outsiders in the classroom
        • Creative learning with cultural collections and objects
        • Seminarium om betydelsen av relationer
    • Pedagogisk meritering
      • Pedagogisk skicklighet
      • Möjligheter till utveckling
      • Dokumentation av pedagogisk kompetens
      • Karriärutveckling och erkännande
      • Ramverk för pedagogisk meritering
    • Tidskriften Högre utbildning
    • Internationella nätverk
  • Konferens
    • Proceedings
  • Nyheter
    • Kalendarium
  • Om oss
    • Kontakt
    • Personal
    • Hitta till oss
    • Tillgänglighetsredogörelse
Kurser
Forskning
Resurser
Pedagogisk utveckling
Konferens
Nyheter
Om oss
  1. Start
  2. Konferens
  3. Proceedings
  4. This page in English
  • Proceedings

Proceedings från tidigare pedagogiska konferenser

Proceedings 2024 (kommer snart)

Proceedings 2022

Proceedings 2019

Forskning om högre utbildning 2018

Proceedings 2017

Proceedings 2015

Proceedings 2013

Jämställdhetskonferens 2012

Proceedings 2011

Proceedings 2009

Sidansvarig: caroline.cabotuvet.luse | 2025-06-04

Humanistiska och teologiska fakulteterna

  • Ledning och organisation
  • HT-biblioteken
  • IT-enheten
  • Humanistlaboratoriet
  • Folklivsarkivet med Skånes musiksamlingar
  • Lund University Press

Institutioner

  • Institutionen för arkeologi och antikens historia
  • Filosofiska institutionen
  • Historiska institutionen
  • Institutionen för kommunikation och medier (KOM)
  • Institutionen för kulturvetenskaper
  • Språk- och litteraturcentrum (SOL)
  • Centrum för teologi och religionsvetenskap (CTR)
  • Institutionen för utbildningsvetenskap
humanistiska och teologiska fakulteternas logotyp

Kontakta oss

Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling
MNO-huset, Instrumentmakaregränden 1, Lund
Box 117
221 00 LUND
+46 46 222 39 00

Genvägar

Om webbplatsen och cookiesTillgänglighetsredogörelseBehandling av personuppgifter

Samarbeten och nätverk

leru logou21 logo