Hoppa till huvudinnehåll

Användning av cookies

Lunds universitet använder cookies för att se till att webbplatsen fungerar korrekt och för att förbättra din upplevelse.

Läs mer i vår cookiepolicy

  • Kurser
    • Introduktionskurs
    • Kursansvar i högre utbildning
    • Att handleda uppsatser
    • Bedömning och examination för lärande
    • Forskarhandledning
    • Higher Education Didactics for Sustainability
    • Integrating Sustainability Competencies in Curriculum
    • Kritisk pedagogik
    • Pedagogisk portfölj
    • Studierektor - med fokus på högskolepedagogik och ledarskap
    • Teaching & learning – extension
    • Project course in higher education
    • Den goda föreläsningen (ges av LTH)
    • Inclusive Classroom (ges av Enheten för undervisningsstöd)
    • Gender and diversity in teaching and learning (ges av S-fak)
  • Forskning
    • Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighet
    • Diskurser om akademiska lärare och högre utbildning
    • Högskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskap
    • Villkor för lärande och handledning i forskarutbildningen
    • Forskarskolan SPETS
  • Resurser
    • Undervisa om känsliga ämnen
    • Undervisning för hållbarhet
      • Om undervisning för hållbarhet
      • Praxisgemenskap - Community of Practice
      • Evenemang
        • Tidigare evenemang
          • Transformativ förändring
          • Tvärvetenskapliga uppsatser
          • Klimatångest och miljö-känslor
          • Seriösa spel
    • För lärande i en digital värld
    • Akademiskt skrivande
  • Pedagogisk utveckling
    • Stöd för utveckling
    • Developing as an academic teacher
    • Seminarier
      • Seminarie-arkiv
        • Teaching for Sustainability
        • Sustainable Teaching & Learning in Higher Education
        • Seminarieserie om digitalisering
          • Seminarium 1: Digitalization of education - what is it all about
          • Seminarium 2: A critical look at the promises of digitalized education
          • Seminarium 3: Digital technologies: Governing or serving educational practice?
          • Seminarium 4: “I’m a Google teacher”
          • Seminarium 5: Critical platform infrastructures for public education
        • The international classroom
          • The international student
          • Language and communication
          • Insiders and outsiders in the classroom
        • Creative learning with cultural collections and objects
        • Seminarium om betydelsen av relationer
    • Pedagogisk meritering
      • Pedagogisk skicklighet
      • Möjligheter till utveckling
      • Dokumentation av pedagogisk kompetens
      • Karriärutveckling och erkännande
      • Ramverk för pedagogisk meritering
    • Tidskriften Högre utbildning
    • Internationella nätverk
  • Konferens
    • Proceedings
  • Nyheter
    • Kalendarium
  • Om oss
    • Kontakt
    • Personal
    • Hitta till oss
    • Tillgänglighetsredogörelse
  • Bibliotek
  • För HT-anställda
  • Lyssna
Lunds universitet
|
Humanistiska och teologiska fakulteterna
  • Bibliotek
  • För HT-anställda
    English
  • Lyssna
lunds universitets logotyp
Sök
Lyssna
  • English
  • Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling
    Humanistiska och Teologiska fakulteterna
    lunds universitets logotyp
    • Kurser
      IntroduktionskursKursansvar i högre utbildningAtt handleda uppsatserBedömning och examination för lärandeForskarhandledningHigher Education Didactics for SustainabilityIntegrating Sustainability Competencies in CurriculumKritisk pedagogikPedagogisk portföljStudierektor - med fokus på högskolepedagogik och ledarskapTeaching & learning – extensionProject course in higher educationDen goda föreläsningen (ges av LTH)Inclusive Classroom (ges av Enheten för undervisningsstöd)Gender and diversity in teaching and learning (ges av S-fak)
    • Forskning
      Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighetDiskurser om akademiska lärare och högre utbildningHögskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskapVillkor för lärande och handledning i forskarutbildningenForskarskolan SPETS
    • Resurser
      Undervisa om känsliga ämnenUndervisning för hållbarhetFör lärande i en digital världAkademiskt skrivande
    • Pedagogisk utveckling
      Stöd för utvecklingDeveloping as an academic teacherSeminarierPedagogisk meriteringTidskriften Högre utbildningInternationella nätverk
    • Konferens
      Proceedings
    • Nyheter
      Kalendarium
    • Om oss
      KontaktPersonalHitta till ossTillgänglighetsredogörelse
    • Kurser
      • Introduktionskurs
      • Kursansvar i högre utbildning
      • Att handleda uppsatser
      • Bedömning och examination för lärande
      • Forskarhandledning
      • Higher Education Didactics for Sustainability
      • Integrating Sustainability Competencies in Curriculum
      • Kritisk pedagogik
      • Pedagogisk portfölj
      • Studierektor - med fokus på högskolepedagogik och ledarskap
      • Teaching & learning – extension
      • Project course in higher education
      • Den goda föreläsningen (ges av LTH)
      • Inclusive Classroom (ges av Enheten för undervisningsstöd)
      • Gender and diversity in teaching and learning (ges av S-fak)
    • Forskning
      • Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighet
      • Diskurser om akademiska lärare och högre utbildning
      • Högskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskap
      • Villkor för lärande och handledning i forskarutbildningen
      • Forskarskolan SPETS
    • Resurser
      • Undervisa om känsliga ämnen
      • Undervisning för hållbarhet
        • Om undervisning för hållbarhet
        • Praxisgemenskap - Community of Practice
        • Evenemang
          • Tidigare evenemang
            • Transformativ förändring
            • Tvärvetenskapliga uppsatser
            • Klimatångest och miljö-känslor
            • Seriösa spel
      • För lärande i en digital värld
      • Akademiskt skrivande
    • Pedagogisk utveckling
      • Stöd för utveckling
      • Developing as an academic teacher
      • Seminarier
        • Seminarie-arkiv
          • Teaching for Sustainability
          • Sustainable Teaching & Learning in Higher Education
          • Seminarieserie om digitalisering
            • Seminarium 1: Digitalization of education - what is it all about
            • Seminarium 2: A critical look at the promises of digitalized education
            • Seminarium 3: Digital technologies: Governing or serving educational practice?
            • Seminarium 4: “I’m a Google teacher”
            • Seminarium 5: Critical platform infrastructures for public education
          • The international classroom
            • The international student
            • Language and communication
            • Insiders and outsiders in the classroom
          • Creative learning with cultural collections and objects
          • Seminarium om betydelsen av relationer
      • Pedagogisk meritering
        • Pedagogisk skicklighet
        • Möjligheter till utveckling
        • Dokumentation av pedagogisk kompetens
        • Karriärutveckling och erkännande
        • Ramverk för pedagogisk meritering
      • Tidskriften Högre utbildning
      • Internationella nätverk
    • Konferens
      • Proceedings
    • Nyheter
      • Kalendarium
    • Om oss
      • Kontakt
      • Personal
      • Hitta till oss
      • Tillgänglighetsredogörelse
    Kurser
    Forskning
    Resurser
    Pedagogisk utveckling
    Konferens
    Nyheter
    Om oss
    1. Start
    2. Konferens
    3. Proceedings
    4. This page in English
    • Proceedings

    Proceedings från tidigare pedagogiska konferenser

    Proceedings 2024 (kommer snart)

    Proceedings 2022

    Proceedings 2019

    Forskning om högre utbildning 2018

    Proceedings 2017

    Proceedings 2015

    Proceedings 2013

    Jämställdhetskonferens 2012

    Proceedings 2011

    Proceedings 2009

    Sidansvarig: caroline.cabotuvet.luse | 2025-06-04

    Humanistiska och teologiska fakulteterna

    • Ledning och organisation
    • HT-biblioteken
    • IT-enheten
    • Humanistlaboratoriet
    • Folklivsarkivet med Skånes musiksamlingar
    • Lund University Press

    Institutioner

    • Institutionen för arkeologi och antikens historia
    • Filosofiska institutionen
    • Historiska institutionen
    • Institutionen för kommunikation och medier (KOM)
    • Institutionen för kulturvetenskaper
    • Språk- och litteraturcentrum (SOL)
    • Centrum för teologi och religionsvetenskap (CTR)
    • Institutionen för utbildningsvetenskap
    humanistiska och teologiska fakulteternas logotyp

    Kontakta oss

    Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling
    MNO-huset, Instrumentmakaregränden 1, Lund
    Box 117
    221 00 LUND
    +46 46 222 39 00

    Genvägar

    Om webbplatsen och cookiesTillgänglighetsredogörelseBehandling av personuppgifter

    Samarbeten och nätverk

    leru logou21 logo