Hoppa till huvudinnehåll

Användning av cookies

Lunds universitet använder cookies för att se till att webbplatsen fungerar korrekt och för att förbättra din upplevelse.

Läs mer i vår cookiepolicy

  • Kurser
    • Introduktionskurs
    • Kursansvar i högre utbildning
    • Att handleda uppsatser
    • Bedömning och examination för lärande
    • Forskarhandledning
    • Higher Education Didactics for Sustainability
    • Integrating Sustainability Competencies in Curriculum
    • Kritisk pedagogik
    • Pedagogisk portfölj
    • Studierektor - med fokus på högskolepedagogik och ledarskap
    • Teaching & learning – extension
    • Project course in higher education
    • Den goda föreläsningen (ges av LTH)
    • Inclusive Classroom (ges av Enheten för undervisningsstöd)
    • Gender and diversity in teaching and learning (ges av S-fak)
  • Forskning
    • Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighet
    • Diskurser om akademiska lärare och högre utbildning
    • Högskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskap
    • Villkor för lärande och handledning i forskarutbildningen
    • Forskarskolan SPETS
  • Resurser
    • Undervisa om känsliga ämnen
    • Undervisning för hållbarhet
      • Om undervisning för hållbarhet
      • Praxisgemenskap - Community of Practice
      • Evenemang
        • Tidigare evenemang
          • Transformativ förändring
          • Tvärvetenskapliga uppsatser
          • Klimatångest och miljö-känslor
          • Seriösa spel
    • För lärande i en digital värld
    • Akademiskt skrivande
  • Pedagogisk utveckling
    • Pedagogisk inspirationsdag
    • Stöd för utveckling
    • Lunds universitets pedagogiska utvecklingskonferens
      • Om LUTL
      • Anmälan
      • Program
      • Keynote
      • Konferensbidrag
      • Kontakt
    • Developing as an academic teacher
    • Seminarier
      • Kommande seminarier
        • Pedagogisk inspirationsdag
        • Lärosäten Syds seminarieserie
      • Seminarie-arkiv
        • Teaching for Sustainability
        • Sustainable Teaching & Learning in Higher Education
          • Hållbarhet i läroplanen
        • Seminarieserie om digitalisering
          • Seminarium 1: Digitalization of education - what is it all about
          • Seminarium 2: A critical look at the promises of digitalized education
          • Seminarium 3: Digital technologies: Governing or serving educational practice?
          • Seminarium 4: “I’m a Google teacher”
          • Seminarium 5: Critical platform infrastructures for public education
        • The international classroom
          • The international student
          • Language and communication
          • Insiders and outsiders in the classroom
        • Creative learning with cultural collections and objects
        • Seminarium om betydelsen av relationer
    • Tidskriften Högre utbildning
    • Internationella nätverk
  • Nyheter
    • Kalendarium
  • Kontakt
    • Personal
    • Hitta till oss
  • Om oss
  • Bibliotek
  • För HT-anställda
  • Lyssna
Lunds universitet
|
Humanistiska och teologiska fakulteterna
  • Bibliotek
  • För HT-anställda
    English
  • Lyssna
lunds universitets logotyp
Sök
Lyssna
  • English
  • Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling
    Humanistiska och Teologiska fakulteterna
    lunds universitets logotyp
    • Kurser
      IntroduktionskursKursansvar i högre utbildningAtt handleda uppsatserBedömning och examination för lärandeForskarhandledningHigher Education Didactics for SustainabilityIntegrating Sustainability Competencies in CurriculumKritisk pedagogikPedagogisk portföljStudierektor - med fokus på högskolepedagogik och ledarskapTeaching & learning – extensionProject course in higher educationDen goda föreläsningen (ges av LTH)Inclusive Classroom (ges av Enheten för undervisningsstöd)Gender and diversity in teaching and learning (ges av S-fak)
    • Forskning
      Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighetDiskurser om akademiska lärare och högre utbildningHögskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskapVillkor för lärande och handledning i forskarutbildningenForskarskolan SPETS
    • Resurser
      Undervisa om känsliga ämnenUndervisning för hållbarhetFör lärande i en digital världAkademiskt skrivande
    • Pedagogisk utveckling
      Pedagogisk inspirationsdagStöd för utvecklingLunds universitets pedagogiska utvecklingskonferensDeveloping as an academic teacherSeminarierTidskriften Högre utbildningInternationella nätverk
    • Nyheter
      Kalendarium
    • Kontakt
      PersonalHitta till oss
    • Om oss
    • Kurser
      • Introduktionskurs
      • Kursansvar i högre utbildning
      • Att handleda uppsatser
      • Bedömning och examination för lärande
      • Forskarhandledning
      • Higher Education Didactics for Sustainability
      • Integrating Sustainability Competencies in Curriculum
      • Kritisk pedagogik
      • Pedagogisk portfölj
      • Studierektor - med fokus på högskolepedagogik och ledarskap
      • Teaching & learning – extension
      • Project course in higher education
      • Den goda föreläsningen (ges av LTH)
      • Inclusive Classroom (ges av Enheten för undervisningsstöd)
      • Gender and diversity in teaching and learning (ges av S-fak)
    • Forskning
      • Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighet
      • Diskurser om akademiska lärare och högre utbildning
      • Högskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskap
      • Villkor för lärande och handledning i forskarutbildningen
      • Forskarskolan SPETS
    • Resurser
      • Undervisa om känsliga ämnen
      • Undervisning för hållbarhet
        • Om undervisning för hållbarhet
        • Praxisgemenskap - Community of Practice
        • Evenemang
          • Tidigare evenemang
            • Transformativ förändring
            • Tvärvetenskapliga uppsatser
            • Klimatångest och miljö-känslor
            • Seriösa spel
      • För lärande i en digital värld
      • Akademiskt skrivande
    • Pedagogisk utveckling
      • Pedagogisk inspirationsdag
      • Stöd för utveckling
      • Lunds universitets pedagogiska utvecklingskonferens
        • Om LUTL
        • Anmälan
        • Program
        • Keynote
        • Konferensbidrag
        • Kontakt
      • Developing as an academic teacher
      • Seminarier
        • Kommande seminarier
          • Pedagogisk inspirationsdag
          • Lärosäten Syds seminarieserie
        • Seminarie-arkiv
          • Teaching for Sustainability
          • Sustainable Teaching & Learning in Higher Education
            • Hållbarhet i läroplanen
          • Seminarieserie om digitalisering
            • Seminarium 1: Digitalization of education - what is it all about
            • Seminarium 2: A critical look at the promises of digitalized education
            • Seminarium 3: Digital technologies: Governing or serving educational practice?
            • Seminarium 4: “I’m a Google teacher”
            • Seminarium 5: Critical platform infrastructures for public education
          • The international classroom
            • The international student
            • Language and communication
            • Insiders and outsiders in the classroom
          • Creative learning with cultural collections and objects
          • Seminarium om betydelsen av relationer
      • Tidskriften Högre utbildning
      • Internationella nätverk
    • Nyheter
      • Kalendarium
    • Kontakt
      • Personal
      • Hitta till oss
    • Om oss
    Kurser
    Forskning
    Resurser
    Pedagogisk utveckling
    Nyheter
    Kontakt
    Om oss
    1. Start
    2. Pedagogisk utveckling
    3. Seminarier
    4. Seminarie-arkiv
    5. This page in English
    • Pedagogisk inspirationsdag
    • Stöd för utveckling
    • Lunds universitets pedagogiska utvecklingskonferens
      • Om LUTL
      • Anmälan
      • Program
      • Keynote
      • Konferensbidrag
      • Kontakt
    • Developing as an academic teacher
    • Seminarier
      • Kommande seminarier
        • Pedagogisk inspirationsdag
        • Lärosäten Syds seminarieserie
      • Seminarie-arkiv
        • Teaching for Sustainability
        • Sustainable Teaching & Learning in Higher Education
          • Hållbarhet i läroplanen
        • Seminarieserie om digitalisering
          • Seminarium 1: Digitalization of education - what is it all about
          • Seminarium 2: A critical look at the promises of digitalized education
          • Seminarium 3: Digital technologies: Governing or serving educational practice?
          • Seminarium 4: “I’m a Google teacher”
          • Seminarium 5: Critical platform infrastructures for public education
        • The international classroom
          • The international student
          • Language and communication
          • Insiders and outsiders in the classroom
        • Creative learning with cultural collections and objects
        • Seminarium om betydelsen av relationer
    • Tidskriften Högre utbildning
    • Internationella nätverk

    Seminarie-arkiv

    Sidansvarig: caroline.cabotuvet.luse

    Humanistiska och teologiska fakulteterna

    • Ledning och organisation
    • HT-biblioteken
    • IT-enheten
    • Humanistlaboratoriet
    • Folklivsarkivet med Skånes musiksamlingar
    • Lund University Press

    Institutioner

    • Institutionen för arkeologi och antikens historia
    • Filosofiska institutionen
    • Historiska institutionen
    • Institutionen för kommunikation och medier (KOM)
    • Institutionen för kulturvetenskaper
    • Språk- och litteraturcentrum (SOL)
    • Centrum för teologi och religionsvetenskap (CTR)
    • Institutionen för utbildningsvetenskap
    humanistiska och teologiska fakulteternas logotyp

    Kontakta oss

    Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling
    MNO-huset, Instrumentmakaregränden 1, Lund
    Box 117
    221 00 LUND
    +46 46 222 39 00

    Genvägar

    Om webbplatsen och cookiesTillgänglighetsredogörelseBehandling av personuppgifter

    Samarbeten och nätverk

    leru logou21 logo