Sök höstens kurser i högskolepedagogisk utbildning

Av Caroline Cabot - Publicerad den 26 maj 2023
Tre personer på kurs.

Undervisar du och vill utvecklas vidare som lärare? Nu är det dags att ansöka till höstens kurser i högskolepedagogisk utbildning. Sista anmälningsdag är 8 juni 2023.

Kurserna är till för dig som undervisar vid Lunds universitet och vill få möjlighet till tillsvidareanställning som lärare, behörighet som handledare för doktorander eller utvecklas vidare i din lärargärning.

För att ha möjlighet till tillsvidareanställning som lärare vid Lunds universitet behöver du ha minst fem veckors högskolepedagogisk utbildning. I vårt kursutbud motsvaras det av följande två kurser:

• Lärarrollen i högre utbildning/Teaching and learning in higher education
  • Kursansvar i högre utbildning/Course design in higher education
  • Undervisande doktorander förväntas ta minst den första av dessa.

För att få handleda doktorander krävs handledarutbildning. I vårt utbud motsvaras det av kursen:

• Forskarhandledning/Doctoral supervision

Inom vårt behörighetsgivande kursutbud hittar du även flera andra kurser du kan gå för att utveckla din lärargärning, som: Att handleda uppsatser, Open networked learning och The good lecture.

Läs mer om höstens kurser och ansök: Kurser hösten 2023 | Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling (lu.se)