Hoppa till huvudinnehåll

Användning av cookies

Lunds universitet använder cookies för att se till att webbplatsen fungerar korrekt och för att förbättra din upplevelse.

Läs mer i vår cookiepolicy

  • Kurser
    • Introduktionskurs
    • Kursansvar i högre utbildning
    • Att handleda uppsatser
    • Bedömning och examination för lärande
    • Forskarhandledning
    • Higher Education Didactics for Sustainability
    • Integrating Sustainability Competencies in Curriculum
    • Kritisk pedagogik
    • Pedagogisk portfölj
    • Studierektor - med fokus på högskolepedagogik och ledarskap
    • Teaching & learning – extension
    • Project course in higher education
    • Den goda föreläsningen (ges av LTH)
    • Inclusive Classroom (ges av Enheten för undervisningsstöd)
    • Gender and diversity in teaching and learning (ges av S-fak)
  • Forskning
    • Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighet
    • Diskurser om akademiska lärare och högre utbildning
    • Högskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskap
    • Villkor för lärande och handledning i forskarutbildningen
    • Forskarskolan SPETS
  • Resurser
    • Undervisa om känsliga ämnen
    • Undervisning för hållbarhet
      • Om undervisning för hållbarhet
      • Praxisgemenskap - Community of Practice
      • Evenemang
        • Tidigare evenemang
          • Transformativ förändring
          • Tvärvetenskapliga uppsatser
          • Klimatångest och miljö-känslor
          • Seriösa spel
    • För lärande i en digital värld
    • Akademiskt skrivande
  • Pedagogisk utveckling
    • Stöd för utveckling
    • Developing as an academic teacher
    • Seminarier
      • Seminarie-arkiv
        • Pedagogisk inspirationsdag
        • Teaching for Sustainability
        • Sustainable Teaching & Learning in Higher Education
        • Seminarieserie om digitalisering
          • Seminarium 1: Digitalization of education - what is it all about
          • Seminarium 2: A critical look at the promises of digitalized education
          • Seminarium 3: Digital technologies: Governing or serving educational practice?
          • Seminarium 4: “I’m a Google teacher”
          • Seminarium 5: Critical platform infrastructures for public education
        • The international classroom
          • The international student
          • Language and communication
          • Insiders and outsiders in the classroom
        • Creative learning with cultural collections and objects
        • Seminarium om betydelsen av relationer
    • Pedagogisk meritering
      • Pedagogisk skicklighet
      • Möjligheter till utveckling
      • Dokumentation av pedagogisk kompetens
      • Karriärutveckling och erkännande
      • Ramverk för pedagogisk meritering
    • Tidskriften Högre utbildning
    • Internationella nätverk
  • Konferens
    • Proceedings
  • Nyheter
    • Kalendarium
  • Om oss
    • Kontakt
    • Personal
    • Hitta till oss
    • Tillgänglighetsredogörelse
  • Bibliotek
  • För HT-anställda
  • Lyssna
Lunds universitet
|
Humanistiska och teologiska fakulteterna
  • Bibliotek
  • För HT-anställda
  • English
  • Lyssna
lunds universitets logotyp
Sök
Lyssna
English
Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling
Humanistiska och Teologiska fakulteterna
lunds universitets logotyp
  • Kurser
    IntroduktionskursKursansvar i högre utbildningAtt handleda uppsatserBedömning och examination för lärandeForskarhandledningHigher Education Didactics for SustainabilityIntegrating Sustainability Competencies in CurriculumKritisk pedagogikPedagogisk portföljStudierektor - med fokus på högskolepedagogik och ledarskapTeaching & learning – extensionProject course in higher educationDen goda föreläsningen (ges av LTH)Inclusive Classroom (ges av Enheten för undervisningsstöd)Gender and diversity in teaching and learning (ges av S-fak)
  • Forskning
    Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighetDiskurser om akademiska lärare och högre utbildningHögskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskapVillkor för lärande och handledning i forskarutbildningenForskarskolan SPETS
  • Resurser
    Undervisa om känsliga ämnenUndervisning för hållbarhetFör lärande i en digital världAkademiskt skrivande
  • Pedagogisk utveckling
    Stöd för utvecklingDeveloping as an academic teacherSeminarierPedagogisk meriteringTidskriften Högre utbildningInternationella nätverk
  • Konferens
    Proceedings
  • Nyheter
    Kalendarium
  • Om oss
    KontaktPersonalHitta till ossTillgänglighetsredogörelse
  • Kurser
    • Introduktionskurs
    • Kursansvar i högre utbildning
    • Att handleda uppsatser
    • Bedömning och examination för lärande
    • Forskarhandledning
    • Higher Education Didactics for Sustainability
    • Integrating Sustainability Competencies in Curriculum
    • Kritisk pedagogik
    • Pedagogisk portfölj
    • Studierektor - med fokus på högskolepedagogik och ledarskap
    • Teaching & learning – extension
    • Project course in higher education
    • Den goda föreläsningen (ges av LTH)
    • Inclusive Classroom (ges av Enheten för undervisningsstöd)
    • Gender and diversity in teaching and learning (ges av S-fak)
  • Forskning
    • Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighet
    • Diskurser om akademiska lärare och högre utbildning
    • Högskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskap
    • Villkor för lärande och handledning i forskarutbildningen
    • Forskarskolan SPETS
  • Resurser
    • Undervisa om känsliga ämnen
    • Undervisning för hållbarhet
      • Om undervisning för hållbarhet
      • Praxisgemenskap - Community of Practice
      • Evenemang
        • Tidigare evenemang
          • Transformativ förändring
          • Tvärvetenskapliga uppsatser
          • Klimatångest och miljö-känslor
          • Seriösa spel
    • För lärande i en digital värld
    • Akademiskt skrivande
  • Pedagogisk utveckling
    • Stöd för utveckling
    • Developing as an academic teacher
    • Seminarier
      • Seminarie-arkiv
        • Pedagogisk inspirationsdag
        • Teaching for Sustainability
        • Sustainable Teaching & Learning in Higher Education
        • Seminarieserie om digitalisering
          • Seminarium 1: Digitalization of education - what is it all about
          • Seminarium 2: A critical look at the promises of digitalized education
          • Seminarium 3: Digital technologies: Governing or serving educational practice?
          • Seminarium 4: “I’m a Google teacher”
          • Seminarium 5: Critical platform infrastructures for public education
        • The international classroom
          • The international student
          • Language and communication
          • Insiders and outsiders in the classroom
        • Creative learning with cultural collections and objects
        • Seminarium om betydelsen av relationer
    • Pedagogisk meritering
      • Pedagogisk skicklighet
      • Möjligheter till utveckling
      • Dokumentation av pedagogisk kompetens
      • Karriärutveckling och erkännande
      • Ramverk för pedagogisk meritering
    • Tidskriften Högre utbildning
    • Internationella nätverk
  • Konferens
    • Proceedings
  • Nyheter
    • Kalendarium
  • Om oss
    • Kontakt
    • Personal
    • Hitta till oss
    • Tillgänglighetsredogörelse
Kurser
Forskning
Resurser
Pedagogisk utveckling
Konferens
Nyheter
Om oss
  1. Start
  2. Pedagogisk utveckling
  3. Seminarier
  4. This page in English
  • Stöd för utveckling
  • Developing as an academic teacher
  • Seminarier
    • Seminarie-arkiv
      • Pedagogisk inspirationsdag
      • Teaching for Sustainability
      • Sustainable Teaching & Learning in Higher Education
      • Seminarieserie om digitalisering
        • Seminarium 1: Digitalization of education - what is it all about
        • Seminarium 2: A critical look at the promises of digitalized education
        • Seminarium 3: Digital technologies: Governing or serving educational practice?
        • Seminarium 4: “I’m a Google teacher”
        • Seminarium 5: Critical platform infrastructures for public education
      • The international classroom
        • The international student
        • Language and communication
        • Insiders and outsiders in the classroom
      • Creative learning with cultural collections and objects
      • Seminarium om betydelsen av relationer
  • Pedagogisk meritering
    • Pedagogisk skicklighet
    • Möjligheter till utveckling
    • Dokumentation av pedagogisk kompetens
    • Karriärutveckling och erkännande
    • Ramverk för pedagogisk meritering
  • Tidskriften Högre utbildning
  • Internationella nätverk

Seminarier

Här informerar vi om våra seminarier. Aktuella såväl som genomförda seminarier hittas i menyn till vänster. Presentationer, texter och länkar läggs upp efter hand.

Sidansvarig: caroline.cabotuvet.luse | 2025-02-25

Humanistiska och teologiska fakulteterna

  • Ledning och organisation
  • HT-biblioteken
  • IT-enheten
  • Humanistlaboratoriet
  • Folklivsarkivet med Skånes musiksamlingar
  • Lund University Press

Institutioner

  • Institutionen för arkeologi och antikens historia
  • Filosofiska institutionen
  • Historiska institutionen
  • Institutionen för kommunikation och medier (KOM)
  • Institutionen för kulturvetenskaper
  • Språk- och litteraturcentrum (SOL)
  • Centrum för teologi och religionsvetenskap (CTR)
  • Institutionen för utbildningsvetenskap
humanistiska och teologiska fakulteternas logotyp

Kontakta oss

Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling
MNO-huset, Instrumentmakaregränden 1, Lund
Box 117
221 00 LUND
+46 46 222 39 00

Genvägar

Om webbplatsen och cookiesTillgänglighetsredogörelseBehandling av personuppgifter

Samarbeten och nätverk

leru logou21 logo