Hoppa till huvudinnehåll

Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Läs mer om hur vi använder cookies och hur du kan ändra dina inställningar.

  • Utbildning
    • Högskolepedagogiska kurser
      • Kurser våren 2023
        • Teaching and learning in higher education – classroom
        • Teaching and learning in higher education - blended course
        • Lärarrollen i högre utbildning, online
        • Kursansvar i högre utbildning, blended
        • Forskarhandledning
        • Att handleda uppsatser
        • Teaching Portfolio
        • Teaching and Learning – Extension
        • Open Networked Learning
        • Digital Technology in your Course and Programme Design
        • Den goda föreläsningen
      • Kurser hösten 2022
        • Lärarrollen i högre utbildning
        • Teaching and learning in higher education – online
        • Teaching and learning in higher education - blended course
        • Teaching and Learning – Extension
        • Course design in higher education – blended course
        • Att handleda uppsatser
        • Open Networked Learning
        • Doctoral supervision
        • Den goda föreläsningen
    • Kursverkstad
    • Öppen resurs: Developing as an academic teacher
    • Kontaktpersoner vid fakulteterna
  • Forskning
    • Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighet
    • Diskurser om akademiska lärare och högre utbildning
    • Högskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskap
    • Villkor för lärande och handledning i forskarutbildningen
    • Forskarskolan SPETS
  • Resurser
    • Undervisa online (CoVid-19 akutberedskap)
    • Drop-in workshops om Zoom
    • LU Zoom
    • UDL - universal design for learning
      • Resurser kring UDL
      • Tillgänglighet
    • Videostudion
      • Workshoppar Video
    • LU Play
    • LUVIT
    • Öppna digitala lärresurser
    • Akademiskt skrivande
    • Litteraturtips
  • Pedagogisk utveckling
    • PedsamIT
    • Publikationer
    • Pedagogisk meritering
    • Seminarier
      • Sustainable Teaching & Learning in Higher Education: Principles & Practices
      • Seminarieserie om digitalisering
        • Seminarium 1: Digitalization of education - what is it all about
        • Seminarium 2: A critical look at the promises of digitalized education
        • Seminarium 3: Digital technologies: Governing or serving educational practice?
      • The international classroom
        • The international student
        • Language and communication
        • Insiders and outsiders in the classroom
      • Creative learning with cultural collections and objects
      • Seminarium om betydelsen av relationer
    • Konferenser
      • Lund University's Teaching and Learning Conference 2022
      • Lund University's Teaching and Learning Conference 2019
      • Forskning om högre utbildning
      • Utvecklingskonferens 17
        • Material till seminarier
        • Ray Land's keynote
        • Torbjörn von Schantz inledning
        • Torgny Roxå: Tala om undervisning - skapa världen genom lärande
        • Jubileumssessionen
      • Utvecklingskonferens 15
      • EQ11 och vidare
      • Utvecklingskonferens 13
      • Jämställdhetskonferens 2012: Forskarutbildning på lika villkor
        • Om konferensen
        • Keynotes
        • Program
      • Utvecklingskonferens 11
      • Utvecklingskonferens 09
    • Tidskriften Högre utbildning
    • Internationella nätverk
    • Rapporter
  • Nyheter
  • Kontakt
    • Personal
    • Hitta till oss
  • Om oss
  • Bibliotek
  • För HT-anställda
  • Lyssna
Lunds universitet
|
Humanistiska och teologiska fakulteterna
  • Bibliotek
  • För HT-anställda
  • English
  • Lyssna
Sök
Lyssna
  • English
  • Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling
    Humanistiska och Teologiska fakulteterna
    lunds universitets logotyp
    • Utbildning
      Högskolepedagogiska kurserKursverkstadÖppen resurs: Developing as an academic teacherKontaktpersoner vid fakulteterna
    • Forskning
      Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighetDiskurser om akademiska lärare och högre utbildningHögskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskapVillkor för lärande och handledning i forskarutbildningenForskarskolan SPETS
    • Resurser
      Undervisa online (CoVid-19 akutberedskap)Drop-in workshops om ZoomLU ZoomUDL - universal design for learningVideostudionLU PlayLUVITÖppna digitala lärresurserAkademiskt skrivandeLitteraturtips
    • Pedagogisk utveckling
      PedsamITPublikationerPedagogisk meriteringSeminarierKonferenserTidskriften Högre utbildningInternationella nätverkRapporter
    • Nyheter
    • Kontakt
      PersonalHitta till oss
    • Om oss
    • Utbildning
      • Högskolepedagogiska kurser
        • Kurser våren 2023
          • Teaching and learning in higher education – classroom
          • Teaching and learning in higher education - blended course
          • Lärarrollen i högre utbildning, online
          • Kursansvar i högre utbildning, blended
          • Forskarhandledning
          • Att handleda uppsatser
          • Teaching Portfolio
          • Teaching and Learning – Extension
          • Open Networked Learning
          • Digital Technology in your Course and Programme Design
          • Den goda föreläsningen
        • Kurser hösten 2022
          • Lärarrollen i högre utbildning
          • Teaching and learning in higher education – online
          • Teaching and learning in higher education - blended course
          • Teaching and Learning – Extension
          • Course design in higher education – blended course
          • Att handleda uppsatser
          • Open Networked Learning
          • Doctoral supervision
          • Den goda föreläsningen
      • Kursverkstad
      • Öppen resurs: Developing as an academic teacher
      • Kontaktpersoner vid fakulteterna
    • Forskning
      • Akademiskt lärarskap och pedagogisk skicklighet
      • Diskurser om akademiska lärare och högre utbildning
      • Högskolepedagogisk verksamhetsutveckling och pedagogiskt ledarskap
      • Villkor för lärande och handledning i forskarutbildningen
      • Forskarskolan SPETS
    • Resurser
      • Undervisa online (CoVid-19 akutberedskap)
      • Drop-in workshops om Zoom
      • LU Zoom
      • UDL - universal design for learning
        • Resurser kring UDL
        • Tillgänglighet
      • Videostudion
        • Workshoppar Video
      • LU Play
      • LUVIT
      • Öppna digitala lärresurser
      • Akademiskt skrivande
      • Litteraturtips
    • Pedagogisk utveckling
      • PedsamIT
      • Publikationer
      • Pedagogisk meritering
      • Seminarier
        • Sustainable Teaching & Learning in Higher Education: Principles & Practices
        • Seminarieserie om digitalisering
          • Seminarium 1: Digitalization of education - what is it all about
          • Seminarium 2: A critical look at the promises of digitalized education
          • Seminarium 3: Digital technologies: Governing or serving educational practice?
        • The international classroom
          • The international student
          • Language and communication
          • Insiders and outsiders in the classroom
        • Creative learning with cultural collections and objects
        • Seminarium om betydelsen av relationer
      • Konferenser
        • Lund University's Teaching and Learning Conference 2022
        • Lund University's Teaching and Learning Conference 2019
        • Forskning om högre utbildning
        • Utvecklingskonferens 17
          • Material till seminarier
          • Ray Land's keynote
          • Torbjörn von Schantz inledning
          • Torgny Roxå: Tala om undervisning - skapa världen genom lärande
          • Jubileumssessionen
        • Utvecklingskonferens 15
        • EQ11 och vidare
        • Utvecklingskonferens 13
        • Jämställdhetskonferens 2012: Forskarutbildning på lika villkor
          • Om konferensen
          • Keynotes
          • Program
        • Utvecklingskonferens 11
        • Utvecklingskonferens 09
      • Tidskriften Högre utbildning
      • Internationella nätverk
      • Rapporter
    • Nyheter
    • Kontakt
      • Personal
      • Hitta till oss
    • Om oss
    Utbildning
    Forskning
    Resurser
    Pedagogisk utveckling
    Nyheter
    Kontakt
    Om oss
    Mer
    1. Start
    2. Utbildning
    3. Öppen resurs: Developing as an academic teacher
    4. This page in English
    • Högskolepedagogiska kurser
      • Kurser våren 2023
        • Teaching and learning in higher education – classroom
        • Teaching and learning in higher education - blended course
        • Lärarrollen i högre utbildning, online
        • Kursansvar i högre utbildning, blended
        • Forskarhandledning
        • Att handleda uppsatser
        • Teaching Portfolio
        • Teaching and Learning – Extension
        • Open Networked Learning
        • Digital Technology in your Course and Programme Design
        • Den goda föreläsningen
      • Kurser hösten 2022
        • Lärarrollen i högre utbildning
        • Teaching and learning in higher education – online
        • Teaching and learning in higher education - blended course
        • Teaching and Learning – Extension
        • Course design in higher education – blended course
        • Att handleda uppsatser
        • Open Networked Learning
        • Doctoral supervision
        • Den goda föreläsningen
    • Kursverkstad
    • Öppen resurs: Developing as an academic teacher
    • Kontaktpersoner vid fakulteterna

    Öppen resurs: Developing as an academic teacher

    Developing as an academic teacher (DAT) är en öppen resurs för alla som vill utveckla sin lärarroll. Det är ett stöd för fördjupning, reflektion och diskussion, och består av en rad korta introduktioner till ämnen, problem och läsning som vi av erfarenhet vet kan vara av nytta för den som vill komma ett steg vidare i sitt akademiska lärarskap. DAT följer man antingen på egen hand eller använder som underlag för diskussioner med kollegor. Du hittar resursen här. 

    Sidansvarig: caroline.cabotuvet.luse | 2021-03-09
    Humanistiska och teologiska fakulteterna
    • Ledning och organisation
    • HT-biblioteken
    • IT-enheten
    • Humanistlaboratoriet
    • Folklivsarkivet med Skånes musiksamlingar
    • Lund University Press
    Institutioner
    • Institutionen för arkeologi och antikens historia
    • Filosofiska institutionen
    • Historiska institutionen
    • Institutionen för kommunikation och medier (KOM)
    • Institutionen för kulturvetenskaper
    • Språk- och litteraturcentrum (SOL)
    • Centrum för teologi och religionsvetenskap (CTR)
    • Institutionen för utbildningsvetenskap
    humanistiska och teologiska fakulteternas logotyp

    Kontakta oss

    Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling
    MNO-huset, Sölvegatan 16, Lund
    Box 117
    221 00 LUND
    +46 46 222 39 00

    Genvägar

    Om webbplatsen och cookiesTillgänglighetsredogörelse
    Samarbeten och nätverk
    leru logou21 logo