Publikationer
Rapporter (sida 1 av 1)
- Pelger, S. & Ljungqvist, M. (2018). Blended learning för utveckling av lärarkompetens. Naturvetenskapliga fakulteten, Lunds universitet.
- Karlsson, S., Fjellström, M., Lindberg-Sand, Å., Scheja, M., Pålsson, L., Alvfors, J. & Geren, L. (2017). Högskolepedagogisk utbildning : och pedagogisk meritering som grund för det akademiska lärarskapet. Sveriges universitets- och högskoleförbund (SUHF).
- Areskoug Josefsson, K., Bergenzaun, L., Fahlvik Svensson, S., Lundqvist, S., Peterson, P. & Lindberg-Sand, Å. (2016). "Should I stay or should I go?" : Tolvhundra doktoranders syn på avhopp och akademisk karriär. Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling, Lunds universitet.
- Elmgren, M., Forsberg, E., Lindberg-Sand, Å. & Sonesson, A. (2016). The formation of doctoral education. Joint Faculties of Humanities and Theology, Lund University.
- Sonesson, A., Klingenfors, V., Thomé, B., Erici, S., Diehl, A. & Edgren, G. (2015). Utvärdering av sjuksköterskeprogrammet vid Lunds universitet : Höstterminen 2012 - vårterminen 2014. MedCUL:s rapportserie. Lunds universitet, Medicinska fakulteten.
- Forsberg, Å., Josefson, A., Landgren, L. & Fall, E. (2014). E-boken som pedagogisk resurs - slutrapport.
- Maja, E., Forsberg, E., Lindberg-Sand, Å. & Sonesson, A. (2014). Ledning för kvalitet i forskarutbildningen. SUHF:s rapportserie. Sveriges universitets- och högskoleförbund (SUHF).
- Håkansson, S. & Källkvist, M. (2013). Att leda och samtidigt skapa processer och rutiner för kvalitetssäkring av utbildningar på grundläggande nivå inom en nybildad storinstitution.
- Ossiannilsson, E. (2013). Utvärdering L UNDS UNIVERSITET Studenters attityder till distansutbildning vid Lunds universitet. En resultatsammanställning av SCB:s undersökning 2012 om distansutbildning i Sverige. Utvärdering Rapporter. Lund University.
- Roxå, T. & Bergström, M. (2013). Akademiska lärares upplevelser av kursvärderingar. En undersökning vid Lunds Tekniska Högskola. Engineering Education/Genombrottet.
- Roxå, T. & Mårtensson, K. (2013). Understanding strong academic microcultures : an exploratory study. CED, Centre for Educational Development, Lunds universitet.
- Lindberg-Sand, Å. (2011). Koloss på lerfötter? Utveckling av metodik för ett resultatbaserat nationellt kvalitetssystem i svensk högre utbildning. Centre for Educational Development, Lunds universitet.
- Lindberg-Sand, Å. & Sonesson, A. (2011). How the learning outcomes of the doctoral degree are conceived of and assessed in some research disciplines at Lund University : a report to the EQ11. Lund University.
- Ossiannilsson, E. & Landgren, L. (2011). Benchmarking av e-lärande vid Lunds universitet - projekterfarenheter och kritiska framgångsområden för kvalitetsarbete. Lund University.
- Ossiannilsson, E. & Landgren, L. (2011). The First dual-mode distance learning benchmarking club - report from Lund University, Sweden. Benchmarking e-lärande vid KTH. En första kartläggning med Pick & Mix metoden. KTH.
- Ossiannilsson, E. (2009). Site Visit - The implementation of the Bologna Process in Iceland and with focus on regional development. EUCEN.
- Ossiannilsson, E. (2009). Site Visit - The implementation of the Bologna Process in Malta and with focus on regional development. EUCEN.
- Lindberg-Sand, Å. (2008). Läranderesultat som utgångspunkt för högskolans kurs- och utbildningsplaner. Lunds universitet, Centre for Educational Development.
- Nilsson, J.-O. & Ossiannilsson, E. (2008). Nätbaserad utbildning och internationalisering. Projekt. Lund University.
- Ossiannilsson, E. (2007). Lifelong learning in relation to the Bologna process at University of Copenhagen, Denmark.
- Ossiannilsson, E. (2007). National Quality Report: Sweden. EQUIPE+.
- ODL Liaison Committee, O. L. C., Dondi, C. & Ossiannilsson, E. (2006). Learning Innovation for the Adapted Lisbon Agenda. EDEN.
- Sponberg, H., Ossiannilsson, E., Johansen, F. & Onstein, E. (2006). European GIS Course Developments-Partner expectations, experiences and results in the E-GIS Project. FoV Report. Office for Continuing and Distance Education, Lund University.
- Lörstad, B., Lindberg-Sand, Å., Gran, B., Gustafsson, N., Järnefelt, I., Lundkvist, H. & Sonesson, A. (2005). Pedagogisk utbildning för högskolans lärare. Slutrapport från Pilotprojektet vid Lunds universitet. Lund University.
- Wigforss, E., Nordin, L., Hylander, J., Badersten, L. & Johansson, K. (2004). Rekrytering till universitet och högskolor via fria studier. Fo V. Lunds universitet/Fo V.