Publikationer
Artiklar (sida 3 av 4)
- Sonesson, A. & Elmgren, M. (2014). Kritisk kollegial granskning och Högre utbildning. Högre utbildning, 4, 1-4. Swednet.
- Billot, J., West, D., Khong, L., Skorobohacz, C., Roxå, T., Murray, S. & Gayle, B. (2013). Followership in Higher Education: Academic Teachers and their Formal Leaders. Teaching and Learning Inquiry, 1, 91-103. Indiana University Press.
- Henriksson, A.-S. & Sonesson, A. (2013). En tidskrift i medvind. Högre utbildning, 3, 1-2. Swednet.
- Lindén, J., Ohlin, M. & Brodin, E. (2013). Mentorship, Supervision and Learning Experience in PhD Education. Studies in Higher Education, 38, 639-662. Taylor & Francis.
- Olsson, T. & Roxå, T. (2013). Assessing and Rewarding Excellent Academic Teachers for the benefit of an Organisation. European Journal of Higher Education, 3, 40-61. Taylor & Francis.
- Roxå, T. & Mårtensson, K. (2013). How leaders can influence higher education cultures. Perspectives on Pedagogy and Practice, 4. University of Ulster.
- Sonesson, A. & Henriksson, A.-S. (2013). 50 % mer Högre utbildning i år!. Högre utbildning, 3, 169-171. Swednet.
- Sonesson, A. & Henriksson, A.-S. (2013). Högre utbildnings första temanummer: Självständiga arbeten. Högre utbildning, 3, 83-86. Swednet.
- Bourelius, L., Brenner, M., Bryant, K., Creelman, A., Forsberg, Å., Hellström, M., Ossiannilsson, E., Paulsson, F., Schneider, M., Tawo, A. & Wennerström, K. (2012). Öppna digitala resurser (OER). Nyheter & Debatt, 4-4. Högskoleverket.
- Henriksson, A.-S. & Sonesson, A. (2012). Högre utbildnings andra utgivningsår inleds här. Högre utbildning, 2, 1-2. Swednet.
- Ossiannilsson, E. (2012). Epprobate kvalitetsmärkning av digitala lärresurser. SVERDnytt, 8-8. SVERD.
- Ossiannilsson, E. (2012). OER Services – att växa i ett kollaborativt lärande. SVERDnytt. SVERD.
- Ossiannilsson, E. (2012). OER-öppna digitala lärresurser inom det regionala högskolenätverket, Lärosäten Syd. SVERDnytt. SVERD.
- Ossiannilsson, E. & Creelman, A. (2012). From proprietary to personalized higher education-how OER takes universities outside the comfort zone. Journal of E-Learning and Knowledge Society, 8. Je-LKS - Italian e-Learning Association (SIe-L).
- Ossiannilsson, E. & Creelman, A. (2012). Låt studenterna orchestrera sitt eget lärande- Det kollaborativa lärandet genom öppna digitala resurser (OER). SVERDnytt. SVERD.
- Ossiannilsson, E. & Creelman, A. (2012). La formazione universitaria da proprietaria a personalizzata: come le OER potrebbero portare le Università fuori dalla loro comfort zone. Journal of E-Learning and Knowledge Society, 8. Je-LKS - Italian e-Learning Association (SIe-L).
- Ossiannilsson, E. & Creelman, A. (2012). OERopoly-digital kompetensutveckling via sällskapsspel. SVERDnytt. SVERD.
- Ossiannilsson, E. & Creelman, A. (2012). OERopoly.digital kompetensutveckling via sällskapspel. SVERDnytt, 5-5. SVERD.
- Ossiannilsson, E. & Landgren, L. (2012). Quality in e-learning - a conceptual framework based on experiences from three international benchmarking projects. Journal of Computer Assisted Learning, 28, 42-51. Wiley-Blackwell.
- Ossiannilsson, E. & Schneider, M. (2012). OER-öppna möjligheter för lärande. Ett nationellt initiativ finansierat av Internetfonden .SE. SVERDnytt. SVERD.
- Ossiannilsson, E. & Schneider, M. (2012). OER-Open possibilities for learning. A national initiative financed by the Internet Infrastructure Foundation .SE. ScieCom Info, 8. Svenskt resurscentrum för vetenskaplig kommunikation (ScieCom).
- Ossiannilsson, E. & Taawo, A. (2012). Fria upphovsrättslicneser- underlättar kunskapsdelning och lärande. SVERDnytt. SVERD.
- Ossiannilsson, E., Bacsich, P., Hellström, M. & Hedrén, A. (2012). Internationell benchmarking av e-lärande. SVERDnytt, 6-7. SVERD.
- Sandström, U., Ossiannilsson, E. & Lindgren, G. (2012). Skrivelse från SVERD till IT-minister Anna-Karin Hatt. SVERDnytt, 14-15. SVERD.
- Sonesson, A. & Henriksson, A.-S. (2012). En tidskrift med bredd. Högre utbildning, 2, 65-66. Swednet.