Publikationer
Konferensbidrag (sida 1 av 9)
- Bergqvist Rydén, J. (2024). Frågan om anonymiserade examinationer ur ett pedagogiskt perspektiv. I Santesson, S. & Andersson, S. (Red.) Lifelong Learning and Higher Education: New (and Old) Perspectives : Proceedings from the 2022 Lund University Conference on Teaching and Learning (pp. 153-170). Lund University.
- Brodin, E., Bergqvist Rydén, J., Ljungqvist, M., Sonesson, A. & Steen, K. (2023). Universitetets roll i samhället i ljuset av hur universitetslärare framställs i media.
- Ljungqvist, M. & Sonesson, A. (2023). Hegemony at work : Microcredentials and the marketization of higher education.
- Ljungqvist, M. & Sonesson, A. (2022). Lifelong learning, micro-credentials and neoliberal imaginaries.
- Brodin, E., Bergqvist Rydén, J., Ljungqvist, M. & Sonesson, A. (2021). Bilder av lärare i akademin år 1950 och 1980 : Deras historiska kontext, diskurser och ideologier.
- Brodin, E., Sonesson, A. & Lindberg-Sand, ?. (2021). Forskning om svensk forskarutbildning : Hittills och härnäst?.
- Ljungqvist, M. & Sonesson, A. (2021). En digitaliserad högre utbildning för vilka syften? : En kritisk diskursanalys av svensk digitaliseringspolicy.
- Ahlberg, A. & Sonesson, A. (2019). Courses for doctoral supervisors – an arena for learning and development (keynote presentation, abstract).
- Bengtsen, S., Sonesson, A. & Ahlberg, A. (2019). The Nordic doctorate at a crossroads between Bildung, schoolification and projectification.
- Brodin, E. & Avery, H. (2019). Navigating in multidisciplinary learning environments at doctoral level and beyond for addressing global challenges.
- Silander, C. & Brodin, E. (2019). Patterns of gender and ethnicity in Swedish and South African policies on doctoral education.
- Sonesson, A., Lindberg-Sand, ?., Elmgren, M. & Forsberg, E. (2019). Evaluation practice of examination committees in doctoral education.
- Bergqvist Rydén, J. & Larsson, M. (2018). Förord. I Bergqvist Rydén, J. & Larsson, M. (Red.) Om samverkan, mångfald och mellanmänskliga möten : proceedings från Lunds Universitets Pedagogiska Utvecklingskonferens 2017 (pp. 6-11). Lund University.
- Brodin, E., Bergqvist Rydén, J., Larsson, M., Lindberg-Sand, ?., Ljungqvist, M. & Sonesson, A. (2018). A critical perspective on historical images of teaching in Swedish academia.
- Brodin, E., Silander, C., Lindberg, L., Frick, B. L. & McKenna, S. (2018). Issues on innovation, societal collaboration, and gender in doctoral education: Their appearances and relationships in Sweden and South Africa.
- Brodin, E., Silander, C., Lindberg, L., Frick, L. B. & McKenna, S. (2018). Innovation, collaboration, and gender in national policies and guidelines on doctoral education: Shapes from Sweden and South Africa in the 21st century.
- Delerue, N., Biagini, M., Bründerman, E., Briantais, E., Burrows, P., Burt, G., Cazin D'Honincthu, H., Cianchi, A., Darve, C., Dmitriyeva, V., Faus-Golfe, A., Kapenieks, A., Kvissberg, J., Lebrun, P., Mathevet, G., Metral, E., Müller, A. S., Pape Møller, S., Polozov, S., Rinolfi, L., Rutambharai, Y., Schmickler, H., Simonsso, A., Toes, J., Torims, T. & Vaccaro, V. G. (2018). A Massive Open Online Course on Particle Accelerators. Journal of Physics: Conference Series, 1067. IOP Publishing.
- Frick, L. & Brodin, E. (2018). Conditions for doctoral creativity : Envisioning paths for future academics and universities.
- Larsson, M. & Pelger, S. (2018). The teaching portfolio – a way to advance towards SoTL.
- Lindberg-Sand, ?., Geertsema, J. & Larsson, M. (2018). Teaching academies in research-intensive universities: How are learning cultures and SOTL strengthened?.
- Ljungqvist, M. (2018). Hur beskriver lärare utveckling av undervisning med digitala verktyg? En fallstudie.
- Ljungqvist, M. (2018). Utmaningar med förändringsarbete kring blended learning. Kan kollegialt samarbete vara en lösning?. I Bergqvist Rydén, J. & Larsson, M. (Red.) Om samverkan, mångfald och mellanmänskliga möten : proceedings från Lunds Universitets Pedagogiska Utvecklingskonferens 2017 (pp. 100-105). Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling, Lunds universitet.
- Ljungqvist, M. & Hedberg, M. (2018). “Att göra en produkt som sen ska leva sitt eget liv” : Lärares upplevelser av att utveckla en öppen nätkurs. I Maurits, A. & Mårtensson, K. (Red.) Pedagogiska dilemman : proceedings från Humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2016 (pp. 143-154). Humanistiska och teologiska fakulteterna, Lunds universitet.
- Moore, J., Mårtensson, K., Roxå, T., Little, D., Felten, P., Sutherland, K., Green, D. & Marquis, B. (2018). What Encourages Academic Staff to Engage in Systematic, Sustained Change in Teaching Practices?.
- Mårtensson, K. & Roxå, T. (2018). Collegiality as a foundation for a learning culture?.