Publikationer
Konferensbidrag (sida 6 av 9)
- Lindberg-Sand, ?., Olsson, T. & Olsson, A. (2009). Programme structures, learning outcomes, and student assessment - did the Bologna process make any difference?. Proceedings 2:a Utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar. LTH.
- Ljungqvist, M. (2009). Podcasting och emöten : Från endimensionalitet till flerdimensionalitet i nätbaserad undervisning. I Sonesson, A. & Hedberg, M. (Red.) Proceedings NU2008 (pp. 184-189).
- Ljungqvist, M. & Hedberg, M. (2009). Recognizing and introducing threshold concepts: using podcasts to help students gain troublesome knowledge.
- Maddux, R., Lundh, L.-G. & Marcheschi, E. (2009). Depressive Personality Disorder Inventory-Swedish version: Reliability and related clinical variables.
- Mårtensson, K. & Horneij, E. (2009). Kan kritiska vänner bidra till din professionella utveckling som pedagog?. I Sonesson, A. & Amnér, G. (Red.) Proceedings Utvecklingskonferens Lunds universitet 2009 (pp. 144-145). Lednings- och kompetensutveckling/CED.
- Mårtensson, K. & Roxå, T. (2009). Ledning av pedagogisk verksamhet. I Sonesson, A. & Amnér, G. (Red.) Proceedings Utvecklingskonferens Lunds universitet 2009 (pp. 146-147). Lednings- och kompetensutveckling/CED.
- Olsson, T., Lindberg-Sand, ?. & Olsson, A. (2009). Assessment Processes in Higher Education - changes in light of the Bologna process.
- Ossiannilsson, E. & Sponberg, H. (2009). Learning on Demand in GIS - Challenges for Employers and Universities.
- Ossiannilsson, E. & Sponberg, H. (2009). Micro-training, open educational resources on geographical information systems (GIS) – from daily use of GIS to professional training and mastercourses. [Host publication title missing]. EDEN.
- Pelger, S., Goodman, S., Brodin, E. & Edgren, G. (2009). Hur kan lärare utforska sin egen undervisning?. Proceedings Utvecklingskonferens09 Lunds universitet, 141-143.
- Roxå, T. & Mårtensson, K. (2009). Barriers to communication on teaching and learning among university teachers.
- Roxå, T. & Mårtensson, K. (2009). Leading academic teachers – a practice in need of a scholarship.
- Sonesson, A. & Ahlberg, A. (2009). Adding dimensions to research student learning and research supervision.
- Sonesson, A. & Trafford, V. (2009). Preparing PhD students for a professional life, inside or outside the university.
- Ahlberg, A., Andersson, R., Larsson, M. & Mårtensson, K. (2008). Strategic use of teachers´ inquiry into teaching and learning. ICED, International Consortium for Educational Development. ICED, International Consortium for Educational Development.
- Ahlberg, A., Deppert, K., Nilsson, E. & Olsson, T. (2008). Studenters erfarenheter från en civilingenjörsutbildning i teknisk nanovetenskap - integration inom ett nytt och växande tvärdisciplinärt kunskapsområde. NU2008 Proceedings : Lärande i en ny tid - samtal om undervisning i högre utbildning.. Centre for Educational Development, Lunds universitet.
- Andersson, K. (2008). Kursdesign för lärande.
- Dahl, B., Lien, E. & Lindberg-Sand, ?. (2008). Changing grading scales in higher education as apart of the Bologna process - the case of Denmark, Norway and Sweden.
- Fjellström, M., Roxå, T. & Mårtensson, K. (2008). Stöd för pedagogisk utveckling av högre utbildning - kompetensutveckling för pedagogiska utvecklare. NU2008 Proceedings : Lärande i en ny tid - samtal om undervisning i högre utbildning., 219-222. Centre for Educational Development, Lunds universitet.
- Gummesson, C., Nordmark, E. & Ahlberg, A. (2008). Släpp kontrollbehovet och låt studenterna skärpa sin förmåga och drivkraft - inquiry based learning.
- Hedberg, M., Larson, L. & Ljungqvist, M. (2008). Interaktion och lärande när öst möter väst? Ett pedagogiskt utvecklingsprojekt om lärande och undervisning i Second Life.
- Larsson, M. & Mårtensson, K. (2008). Three steps towards scholarship of teaching and learning.
- Lindberg-Sand, ?. (2008). Löftena kunna ej svikas.
- Lindberg-Sand, ?. (2008). The dark matter of the Bologna process - the phenomenon "learning outcomes".
- Ljungqvist, M. & Hedberg, M. (2008). Screencasts - ett audiovisuellt stöd för effektivt lärande. Humaniora & Teologi. Pedagogisk inspirationskonferens för ht-områdets lärare 25 september 2008., 42-49.